• No products in the cart.
Back to top
  /  retour

Retourneren en ruilen

Jouw rechten in een notendop:

  • De consument mag de aankoop binnen 14 dagen na ontvangst van het product retourneren. Let op: niet alle producten kunnen geretourneerd worden. Zie hiervoor ‘Uitgezonderd van retourrecht’ op deze pagina.
  • De webshop dient binnen 14 dagen na het moment van retourmelding de aankoopsom inclusief de heen-verzendkosten (van de webshop naar de klant) te crediteren. De webshop mag wachten met terugbetalen tot de webwinkel de goederen heeft ontvangen van consument.
  • De retourverzendkosten (van de consument naar de webshop) komen wel voor rekening van de consument. Tevens is de webshop niet verantwoordelijk voor het zoekraken van een retourzending. Deze verantwoordelijkheid ligt bij de klant.
  • De webwinkel moet terugbetalen met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de consument heeft betaald. Als je gekozen hebt voor de betaalmethode Achteraf Betalen via Billink, dan hoef je de factuur niet te betalen. Een medewerker van Leuke Telefoonhoesjes zal de openstaande factuur crediteren.

Het kan wel eens voorkomen dat je een bestelling retour wilt sturen. Wellicht bevalt het product niet, heb je een verkeerd telefoonhoesje besteld of wil je het hoesje graag omruilen voor een ander product.

Wat de reden ook is, je hebt het recht om de bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden terug te sturen. Dit noemen ze ook wel de “zichttermijn”.
Deze termijn gaat in op de eerstvolgende dag na bezorging. Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken, beoordelen en/of passen zoals je ook in een winkel doet. Wanneer je van een aankoop af wilt zien, dien je het product/de producten binnen 14 dagen na de dag van ontvangst aan Leuke Telefoonhoesjes terug te sturen.

Het heeft onze voorkeur als je hiervoor onderstaand stappenplan volgt, het retourformulier gebruikt en deze samen met de niet-gewenste artikelen binnen 14 dagen na de dag van ontvangst van de bestelling aan ons retourneert.

Je kan ook op iedere andere wijze binnen 14 dagen na de dag van ontvangst van de bestelling aan Leuke Telefoonhoesjes laten weten van de aankoop af te zien (bijvoorbeeld per e-mail). Dit is niet verplicht. Je dient dan de niet-gewenste artikelen binnen 14 dagen nadat je van de aankoop hebt afgezien aan Leuke Telefoonhoesjes te retourneren. Stuur de ingevulde retourbon mee zodat wij alle gegevens hebben om jouw retour zo snel mogelijk te verwerken.

Hoe moet ik mijn product retourneren?

  1. Download hier het retourformulier, print het formulier en vul deze zo volledig mogelijk in.
  2. Voeg het retourformulier bij het product/de producten die je wilt retourneren. Zorg dat het product/de producten die je wilt retourneren in de originele productverpakking worden teruggestuurd.
  3. Frankeer de retourzending voldoende. Wij dragen niet het risico in het geval deze zoek raakt.
  4. Wij sturen een ontvangstbevestiging, zodra wij je retour hebben ontvangen. De terugbetaling zal doorgaans al binnen 5 werkdagen plaatsvinden.
Let op: wij kunnen alleen een retour verwerken met retourformulier. Kun je niet printen? Gebruik dan de meegeleverde pakbon en vermeld hier de belangrijkste gegevens op, zoals het ordernummer van je bestelling en de gewenste retouractie.

Product ruilen?

Wil je het bestelde hoesje ruilen? Dat is helemaal geen probleem. Je kunt op het retourformulier aangeven of je het artikel wilt ruilen. Vergeet niet op het retourformulier aan te geven welk artikel wij naar je moeten opsturen. Kom je er niet uit of heb je toch een vraag, dan staat onze klantenservice voor je klaar. Je kunt hiervoor contact opnemen met support@leuke-telefoonhoesjes.nl.

Voorwaarden voor het retourneren

  • Het artikel / de artikelen worden binnen het zichttermijn geretourneerd.
  • Je draagt het risico van de retourzending in het geval deze zoek raakt. Let dus op dat je de zending voldoende frankeert.
  • Je mag het artikel uiteraard testen zoals je dit ook in een winkel doet. Het product moet derhalve wel teruggestuurd worden in de originele (plastic) verpakking.
  • Bovenstaand retourformulier is ingevuld bij de bestelling toegevoegd. Indien je niet kan printen, dan kun je de meegeleverde pakbon gebruiken en hier de gegevens op vermelden. Als wij geen pakbon of retourformulier ontvangen, kunnen wij de retour niet naar jouw bestelling herleiden en wordt de retour niet (tijdig) verwerkt.

You don't have permission to register