Retourneren en ruilen

Jouw rechten in een notendop:

  • De consument mag de aankoop binnen 14 dagen na ontvangst van het product retourneren. Als je ons op de hoogte hebt gesteld van je herroeping (dit is niet verplicht) heb je nog uiterlijk 14 dagen om het product aan ons te retourneren.
  • Let op: niet alle producten kunnen geretourneerd worden. Zie hiervoor ‘Actievoorwaarden retourneren' en 'Voorwaarden voor het retourneren’ op deze pagina of onze Algemene Voorwaarden (artikel 10).
  • Leuke Telefoonhoesjes dient binnen 14 dagen na het moment van retourmelding de aankoopsom inclusief de heen-verzendkosten (van de webshop naar de klant) te crediteren. Leuke Telefoonhoesjes mag wachten met terugbetalen tot zij de goederen hebben ontvangen van consument. Let op! Kies je voor een extra service, zoals bijvoorbeeld dat wij jouw bestelling met track&trace naar je opsturen, dan worden deze heen-verzendkosten niet door ons terugbetaald of gecrediteerd als je je bestelling retourneert. Er is namelijk altijd een gratis verzendmethode beschikbaar in onze webshop. 
  • De retourverzendkosten (van de consument naar de webshop) komen wel voor rekening van de consument. Tevens is Leuke Telefoonhoesjes niet verantwoordelijk voor het zoekraken van een retourzending. Deze verantwoordelijkheid ligt bij de klant. Zorg er daarom voor dat je het verzendbewijs goed bewaard.
  • Zorg ervoor dat de artikelen goed verpakt zijn, zodat ze niet beschadigen in het retourproces. Bij artikelen die beschadigd retour komen, is de waardevermindering voor rekening van de klant.
  • Leuke Telefoonhoesjes moet terugbetalen met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de consument heeft betaald. Als je gekozen hebt voor de betaalmethode Achteraf Betalen via Klarna, dan hoef je de factuur niet te betalen. Een medewerker van Leuke Telefoonhoesjes zal de openstaande factuur crediteren nadat wij jouw retour hebben ontvangen en verwerkt.
 

Hoe moet ik mijn product retourneren?

  1. Download hier het retourformulier, print het formulier en vul deze zo volledig mogelijk in.
  2. Na het invullen van het retourformulier mag je de items welke je wilt retourneren samen met het retourformulier in de envelop van Leuke Telefoonhoesjes plaatsen. 
  3. Probeer het product in dezelfde product verpakking terug te sturen om schade tijdens het transport te voorkomen.
  4. Frankeer de retourzending voldoende. Wij dragen niet het risico in het geval deze zoek raakt.  
  5. Wij sturen een ontvangstbevestiging, zodra wij je retour hebben ontvangen. Wij zullen de terugbetaling uiterlijk binnen 14 dagen na retourmelding verwerken.

Product gratis ruilen?

Wil je het bestelde hoesje ruilen? Dat is helemaal geen probleem. Je kunt op het retourformulier aangeven of je het artikel wilt ruilen. Vergeet niet op het retourformulier aan te geven welk artikel wij naar je moeten opsturen. Kom je er niet uit of heb je toch een vraag, dan staat onze klantenservice voor je klaar. Je kunt hiervoor contact opnemen met [email protected].

Actievoorwaarden retourneren

Met betrekking tot campagnes zoals "2+1 gratis" moet je altijd een volledige retour maken voor een terugbetaling, wat betekent dat je alle telefoonhoesjes die je in het kader van de campagne hebt ontvangen, terugstuurt.

Een voorbeeld: Je hebt 2 telefoonhoesjes gekocht en ontvangt een 3e telefoonhoesje naar keuze gratis. Om voor een terugbetaling in aanmerking te komen, moet je dus alle telefoonhoesjes terugsturen. Besluit je om maar één artikel terug te sturen, dan vervalt de campagne en wordt er geen bedrag terugbetaald.

Voorwaarden voor het retourneren

  • Het artikel / de artikelen worden binnen het zichttermijn geretourneerd.
  • Je draagt het risico van de retourzending in het geval deze zoek raakt. Let dus op dat je de zending voldoende frankeert.
  • Je mag het artikel uiteraard testen zoals je dit ook in een winkel doet. Het product moet derhalve wel teruggestuurd worden in de originele (plastic) verpakking.
  • Met betrekking tot campagnes zoals "2+1 gratis" moet je altijd een volledige retour maken voor een terugbetaling.
  • Gepersonaliseerde artikelen kunnen niet geretourneerd worden, en komen dus niet in aanmerking voor een terugbetaling. Onder gepersonaliseerde producten vallen telefoonhoesje(s) met zelfgekozen naam en/of initialen. Deze producten worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument en die duidelijk voor een specifiek persoon bestemd zijn. Om deze reden komen deze producten niet in aanmerking voor een retour en terugbetaling.
  • Bovenstaand retourformulier is ingevuld bij de bestelling toegevoegd. Indien je niet kan printen, dan kun je de gewenste retouractie en het ordernummer van je bestelling noteren op een briefje. Als wij geen briefje of retourformulier ontvangen bij je retourzending, kunnen wij de retour niet naar jouw bestelling herleiden en wordt de retour niet (tijdig) verwerkt.